New Halo Game For Xbox One To Run At 60fps

By Ishaan . June 10, 2013 . 11:03am

A new Halo game is coming to Xbox One, Microsoft announced this morning at their E3 press conference. The game is being developed by 343 Industries. Like previous Halo games, the game will be a first-person shooter.

 

The game will run at 60-frames-per-second for the first time, 343 announced.

 

 


Read more stories about & & on Siliconera.

  • TheExile285

    The previous games weren’t 60fps? Fooled me

  • Cazar

    Not gonna lie.. when I saw this at first I thought it was going to be a cool new IP until MC lowered his hood…

    Really why does he even need to wear a cloak if he’s in full body armor?

    • hybrid897

      That is exactly what I thought when I saw him remove that cloak haha.

    • DejWoSWK

      Because rule of cool

      • http://twitter.com/crxuchilbara MegamMix

        Rule cool and operation Bro-Go have been initiated.

    • The Watcher

      if they showed MC from the start people would know. having the hood and cloak build suspense and mystery.

    • Robert Kupper

      This is all I could think of. He has a suit of climate controlled, computerized super armor and he is wearing a cloak? Do tanks wear rain-slickers?

    • Sardorim

      Because after losing Cortana our friend MC became a hobo.

  • http://epiclyamazing.wordpress.com/ AzureNova

    But where’s Cortana?

  • https://twitter.com/RaiohV Raioh

    I really like how he’s going all hobo, while wearing full armor. But hey it had a giant ass robot, so I’m interested~

  • http://vindictushots.tumblr.com/ Okuni-chan

    Is Halo to Xbox the way Mario is to Nintendo? It seems to always be a Halo game. I had thought the last one was the last but, now there’s a show and this game. I am really not trying to put down one of the other so please don’t see it that way.

    • Ni

      Yeah. Halo is the Mario of Xbox. I and many other people get a 360 just for Halo. Master Chief is one of the gaming world celebrities. But i’m not get a X1 this time though lol

      • http://vindictushots.tumblr.com/ Okuni-chan

        Aah I see. Thank you for the clarification ^.^/ Understandable haha.

  • tubers

    Auto USA win for X1!

    Well, at least when it comes out :P

    Too bad it ain’t a launch title.. launch window hopefully :D

  • Judge Magister

    A cloak? Seriously?

  • Pockystix

    m$: how do we surprise people that there is a new halo game, when it’s basically our most milked cow?

    m$ exec: oh I know, hood!

    m$ BRILLIANT

    • http://vindictushots.tumblr.com/ Okuni-chan

      For some reason I pictured him busting out into a rap song and now I can’t get it out of my mind ( >_<)

  • http://twitter.com/crxuchilbara MegamMix

    And the game that will inevitably push the sales of the system has been announced… did not see this one coming.

  • kassandra

    looks like the new generation is all about generic shooters, hang in there nintendo.

  • https://twitter.com/Ni_Go_Zero_Ichi Project 2501

    Genuinely curious to see at what point people finally get tired of Halo. Or whether it’s going to continue to be a steadfast presence long after its prime, like Pokemon.

  • Raltrios

    XBone only? Not 360? Shit.

    I…I don’t wanna, but…but I might have to drop Halo…
    Is nothing sacred anymore?

Video game stories from other sites on the web. These links leave Siliconera.

Siliconera Tests
Siliconera Videos

Popular