BTW… Here’s A Dragon Teaching Players How To Fight In Rune Factory 4

By Spencer . August 15, 2013 . 11:17am

When you talk to characters in Rune Factory 4 sometimes a BTW (by the way) button pops up in the chat window. Press R and a menu pops up before the conversation ends that lets you confess your love to the person you’re talking to. When I played the English version of Rune Factory 4 I ended every conversation with a love confession. Most characters took it as a joke, but Forte, the knight that guards Rune Factory 4′s town, told me to stop joking around.

 

The BTW button has other uses like asking characters to go on adventure. Select this option and you’ll get an invite another character to join you in battle.

 

Rune Factory 4 is slated for release later this year.


Read more stories about & on Siliconera.

Video game stories from other sites on the web. These links leave Siliconera.

  • Sardorim

    Why should I learn to fight when my Loyal Subjects can do that for me?!

  • Warboss Aohd

    dis is what i’m spendin’ da free $30 Nintendo gave me fer Registering SMT4 an’ Fire Emblem.

    • efholic

      Not Senran Kagura?

      • Warboss Aohd

        no way in hell

  • riceisnice

    I learned that the dragon is female.

    BAAAAAAAAAAWW!! >:[

    • SerendipityX

      NOOOOOOOOOOO I WANTED TO MARRY IT!

  • TheExile285

    Can’t wait for this ^_^

  • Learii

    I guess I have to skip this for hometown story =x

  • School Idol Addict

    I hope they announce the release date soon.
    At least that would make the wait a bit more bearable

    • luckgandor

      Nintendo should be informing them of the QA results some time next
      week. If all goes well, a release date should be soon, since all that’s
      left would be the manufacturing of the physical copies.

  • luckgandor

    Venti’s chuckle at the beginning… it’s adorable.

  • http://vindictushots.tumblr.com/ Okuni-chan

    Ugh!!!!! I can’t wait for this game. Although Animal Crossing has been taking up my time, I will make time for you Rune Factory 4!

  • harmonyworld

    dat text tho
    “I love you”
    That was male character speaking to Vishnal, who is also male~
    Wat?!
    Does this mean I can has yuri love?!

    • Ying

      Haha not really, but yes.
      After a certain point in the game you gain the ability to switch your portrait to that of any other character in the game including the male protagonist (if you choose female) and vice versa. So the fujoshi and yuri lovers can play around with that

      • harmonyworld

        Aw…so no yuri~
        Boo~

      • Lumi

        ANY? So you can have the same character talking to and confessing to himself? I NEED TO MAKE MORE TIME FOR THIS GAME DAMMIT

        • Ying

          Yes if you don’t marry by the end of the game you can have the character confess to himself XD
          The good thing is that in this version of the game you don’t have to marry to complete the story like in RF3

  • IsaacGravity

    Fighting does give ouchies but one needs to know when to stand their ground. Hope the Knuckle class lets us pull off the Wooly form’s wrestling moves as well.

    It was always a guilty pleasure to hum “Hustle Muscle” when pulling them off in RF3.

  • Karin Shita

    Omg the text is HUGE! O>O

  • Presea

    This is too exciting I can’t wait <3

  • Vitonofrio del Rosso

    yeah well, europe pls..

Siliconera Tests
Siliconera Videos

Popular